Thursday, June 30, 2011

Allah sudah menetapkan sesuatu untuk hambaNya

at 11:06 AM
mak cakap Allah itu maha adil.. Dia akan uji hambanya ikut kemampuan dan kekuatan hambaNya.

Apabila abah accident, mak cakap ngn kami semua..semua ni ada hikmah... abah sakit, mak masih ade ak ngn aini yg boleh gerak kemana2.. syukur ak ngn aini tidak bekerja lagi.. abah sakit,kami boleh jaga..mak pon mampu menjaga..(punya tenaga)

mak kata, kalu kejadian ini timpa pada..seorang duda yg anak masih kecil2 lagi..saper yg mahu menjaga?? lagi2dier tiada sumber pendapatan tetap? saper mo jga dier dan anak2 nyer?

kalau kejadian ini timpa pada atuk2.. yg tingal dengan nenek sahaja.. anak2 pula punyer kerjaya yg tetap dn jauh diperantauan...saper mo jaga...??

masa kat hospital.. mak ingatkan kami.. seteruk2 sakit abah..ada lagi teruk.. time tue 9harijek abah di ICU ward...tapi ada kes yg sama..sudah sebulan di ICU ward.. sekali lagi mak ingatkan kami jangan merungut pada ujian yang menimpa..

bila abah dipindahkan ke wad biasa..sebelah katil abah..ad seorng warga asing.. bangla kot.. masih terlantar dan tidak sedar.. serius sy mo bilang.. sokongan keluarga amat penting.. pesakit tue sudah tahap normal..tapi sebab sorng2 jek di Negara orang..jadi, tiada ahli keluarga yg dpt memberi sokongan..kami pon xpasti, samasda fmly dier tahu ke tidak..
::saya sgt berterima kasih pada family saya...tidak sampai 24 jam abah di ICU...sudah ramai yg dtg.. sedara mara mak ngn abah dari pulau-pinang sampai ke singapore semua bergegas dtg..kwn2 sekerja dan kenalan kami juga.. sampai ke hari ini..masih ad yg visit :) .. tq ya, memberi sokongan utk abah terus ingat...


Dulu..ak selalu merungut dlm hati.. kenapa ak tidak dapat kejer tetap lagi.. naper ak x berjaya KPLI? naper kontrak xdisambungkan.. Huh!! bygkn klu semua keinginan ak itu termakbul dulu..dpt kejer tetap..(cnfirm2 luar dr kluang) , berjaya KPLI..mesti aku tengah study time abah saket..macamaner ak mo dekat ngn family? YES..semua ini ada hikmah di sebalik kejadian. Allah Maha Mengetahui. Yang pasti, setiap ujian yang Allah turunkan tidak melebihi batas kemampuan hambaNya.

So, perasaan tertekan tidak dapat kejer itu berkurang r sket.. yang ak harap sekarang, samada ak dapt kejer di Kluang ataupon di JB dengan gaji yg sedap.. Senang ak mo sewa uma sorng..bwk diorg tinggal samer.. nak g hospital JB pon dh dekat.. Jika ia terbaik buatku..ak terima..

1 comments:

Unknown on July 1, 2011 at 3:25 AM said...

sooookaaa ini entry!!!!!!!!!!!!

Allah knows best bebeyh...Allah tgh atur tu daia, the best job for u will come to u soon...very soon enough...

keep on searching!

 

terbangTinggi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device