Thursday, December 22, 2011

2011!!!

at 6:12 AM
si maslianah wat blog pasal 2011.. aku pon mo buat juga r..

setiap org nie..memang punya episod hidup yang berbeza2...No I/c pon boleh lain2..inikan episod hidup yang sangat2 besar.....

Sepanjang 25 tahun bukak mata nie.. 2011, life aku nie.. klu di buat novel... memang susah mo dipahamkan...kat maner klimaks cerita nie.. (lagi2 klu org mcm ak yg baca novel..lagi r susah nak paham)..yang penting.. aku banyak sgt belajar benda baru.. banyak kenal mereka2 yang baik hati.. dan sentiasa kenal kawan yg always wif me.. kamu memang terbaik r.. :)


aku cuba sedaya upaya set dlm pemikiran untuk berubah jadi mood xyah nak pikir sgt.. tp.. klu dh namernyer gadis... berfikir dan fikir itu mmg jadi aktiviti rutin.. dlm hati..macam bahaya r plak klu kurang berpikir...


aku mula pegang tittle penganggur awal2 tahun.. 1 jan jek..dh confirm jd penganggur...awal2..memang r syok..xyah nk bangun pegi kejer...dok rilex2 kt uma..tp.. bila org dok sebok tnyer.. bosan dh ak nk ckp.. word (TAMAT KONTRAK) dh lebeh 860000x kot ak ckp... sambil2 tue.. ada gak aku edar2kn resume... tp..klu dh offer rm1500 dok kt tgh KL... xkan aku nak terima... byr uma...byr keter jek...dh berapa?? makan meggie belah dua jek r..itu kalau mampu beli meggie..ntah2 makan CINTAN jek.. huhuhu

bulan 3 jek ak dpt dh kejer..:) area2 tmpt kerja lama gak.. tp.. xsmpi sebulan ak kerja.. abah accident... time nie.. hanya ALLAH sahaja yg tahu..betapa aku rase kuatnya UjianNya kat hamba2Nya... Menangis dah sampai xkeluar air mata..Sejujurnya ak mo terus terang.. aku dah xpeduli dah apa yang terjadi time tue.. fikiran 100% pada family dan hanya berserah pada Allah utk kuatkan diri.. so..ak buat keputusan utk benti kejer. ak rse utk rebutkan peluang & pengalaman bekerja dah xda makna dh.. lagipon gaji pon xseberapa.. dan ak sangat2 tidak kuat utk tinggalkn family time tue..

from peristiwa ini r.. aku tau saper kawan aku...saper family aku.. yg sentiasa support kami.. kawan gembira senang kita cari.. kawan menangis..??
hanya Allah sahaja yang tahu..betapa peritnya kami time tue.. masing2 (mak, aini, haziq & rafiq) cuba bertahankan diri..utk setiasa sabar dan tenang. Abah alami kecederaan kepala yg sgt serius.. sampai ke hari ini..dier maseh belum mampu berfikir dengan sempurna.. tp..syukur..dier boleh dah beraktiviti seperti biasa.. (yang ringan2 sahaja) You r Super Dad ABah!!!
mak sentiasa ingatkan kami.. time abah kat ICU ..mak suruh kami perhati2 kn pesakit lain.. yg lagi teruk dari abah.. ada yang tiada family..ada yg uma jauh2.. ada yg saket lagi teruk dari abah.. MAK pesan.. KALAU KITA SUSAH, ADA ORANG LAGI SUSAH DARI KITA..

sepanjang abah saket, semua urusan keluarga kami bahagi sama rata.. kalau dulu abah yang byk uruskan semua.. tp, kali ini kami yg uruskan.. sehinggakan haziq masuk Poli pon..kami yang uruskan.. adoi..sedihnya time tue. abah xpernah miss uruskan kitaorg masuk U.. dia sgt semangat.. dari photostat sijil2 smpi hari pendaftaran ..dia lah org penting!!

huh..penat r..mo cerita.. nnnti ak sambung lagi...

0 comments:

 

terbangTinggi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device