Friday, April 20, 2012

Usah Berlengah..

at 9:28 PM
Syukur pada Allah, bagi aku firasat yang sangat kuat pada minggu ini....
Hari ahad malam, aku dibagitahu yang pak njang aku dimasukan ke hospital... baru saja petang tue aku jumpa dia di BP...Aku masih berkira2 lagi mau pergi visit ke tidak? mau pergi visit, tapi aku sudah di JB... Isnin & Selasa, aku masih di JB lagi...bekerja.. Bila hari Rabu, dalam perjalanan nak pergi kerja, tetiber aku terpikir...kenapalah berkira2 sangat aku nak pergi visit pakcik aku... SANGAT TIDAK BAIK...!..so sampai jek tempat kerja, terus aku bagitau sama supervisor aku..yang ak mau amek halfday leave untuk visit pak njang kat BP..

So, aku terus balik kluang tuk amek mak abah , bwk mereka utk visit pak njang... sedihnya ak tengok keadaan dier...time tue...dia sudah 2 hari kat ICU.. organ2 dia sudah tidak berfungsi lagi..

Khamis pagi...aku bergerak ke tempat kejer dari kluang...jam 5 aku dah bertolak.. hampir2 ak nak masuk kilang kira2 jam 7...mak aku call yang pak njang telah kembali ke rahmatullah.

Xdapat ak bayangkan kalau aku tak sempat visit pak njang sebab sayangkan annual leave aku...dan kali nie, aku xmo berkira2 lagi dengan masa aku..xmo berkira2 lagi dengan cuti aku & tenaga aku.. walaupun ak baru jek sampai di JB pagi tue..aku terus patah balik semula ke BP..untuk hadir urusan jenazah Pak Njang..Al-Fatihah Pak Njang :) Nurul akan ingat pak njang selalu.Insya'Allah.

Moral of the story :: Usah berlengah & usah benci sama orang...kerna, ajal maut semua di tangan Allah..

0 comments:

 

terbangTinggi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device